woensdag 28 januari 2009

Vroeg en fris


Vanochtend eerst even zoonlief Floris naar school gebracht en daarna direct door voor een kort tochtje. Eerst via de het dak van de tunnel richting Wassenaar, dan over Clingendael en langs de golfbaan en TNO bij de landscheidingsweg richting Scheveningen. Hier heb ik inmiddels een aantal mooie fietspaden ontdekt waardoor je amper erg hebt in de drukte van de Randstad en lekker door kunt rijden tussen de struiken en parken. Voor de gevangenis duik ik het fietspad op voor een mooie tocht door de stille en koude duinen.
 

Het was net een half uurtje licht en nog onder het vriespunt. Alle tak
ken en grassprietjes waren bevroren, terwijl er nog een lichte mist hing. Koud om te rijden, maar na wat doortrappen werd het lekker! 

Tot aan de Wassenaarse slag was het heerlijk doorrijden met het verstand op nul. Dan even door Wassenaar en een stukje langs de N44 tot het fietstunneltje onder de weg door. Na het tunneltje richting landgoed de Horsten en vervolgens langs de spoorbaan richting Leidschendam. Na het volgende tunneltje langs de camping-met-gladiolen-boer naar de grote weg Voorschoten-Leidschendam en na een ruime 30 km en 1.35 fietsen was ik al weer thuis en kon de fiets weer onder de inmiddels vertrouwde tuinslang. 


Wat is het heerlijk om de dag zo te beginnen. Helemaal fit en fris kwam ik weer thuis, m'n hoofd vol met de mooie plaatjes van het Zuid-Hollands landschap op een vroege winterochtend. Ik denk aan al die fietsers die in de winter hun fiets binnen laten staan, ze weten niet wat ze missen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten