vrijdag 23 januari 2009

Opnieuw koud en heel nat


Donderdagochtend niet die urenlange tocht met een uitgebreide horecapauze, waar ik al dagenlang zo'n zin in heb, maar vanwege de koude wind en regen gewoon even een uurtje stevig doorrijden en dan weer lekker naar huis bij de kachel. 

Ik begin weer tegen de wind in, langs de Vliet via Voorburg en Rijswijk tot in Delft. Dit maal niet de brug over, maar langs het centrum tot de afslag Delfgauw en via het kleine dorpje door naar Pijnacker. Dan even richting Zoetermeer, totdat ik een prachtig fietspad door een groot park ontdek. Het blijkt het Balijbos te zijn, een mooi stukje natuur ingeklemd tussen Nootdorp, Zoetermeer en de A12. Ik rijd lekker doelloos over allerlei paadjes en slinger een paar maal onder de A12 door. Dan ben ik weer bij het Forepark, maar rijd nog even over die mooie oude weg van Nootdorp naar Wilsveen, zwaai een keer naar m'n drie molenvrienden bij Stompwijk en duik onder het tunneltje door Leidschendam weer in. 


De nieuw aangeschafte overschoentjes doen hun werk prima, ik heb nu geen last meer van kramp in m'n voeten en koude tenen. Met een goede helmmuts, winterfietshandschoenen en overschoenen wordt fietsen zowaar nog comfortabel in dit koude weer. 

Met 28 kilometer op de teller zet ik na vijf kwartier de fiets weer onder de tuinslang en neem zelf snel een hele warme douche. Jammer dat ik vergeten was dat m'n iPhone nog in m'n jaszak zat toen ik besloot m'n fietsjack ook even schoon te douchen, maar gelukkig overleeft m'n telefoon deze domme actie. Soms zit het leven gewoon mee, hoera!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten