maandag 19 januari 2009

Even een uurtje vrij

Maandag om half elf de eerste afspraak bij een klant, dus ik heb mooi een uurtje tijd om te rijden. Gisteren heb ik m'n achterderailleur anders afgesteld en dat werkt super: schakelen gaat veel soepeler en nu kan ik wél in alle versnellingen rijden. De tocht begint droog in de ochtendschemering langs de Vliet. 


Het is druk met ochtendverkeer in Leidschendam, maar eenmaal buiten de bebouwde kom wordt het rustig. Ik trap gestaag door in een laag verzet naar de Vlietlandbrug bij Voorschoten. Door het dorp fiets ik naar het station en duik dan weer op het fietspad naar Leidschendam. Ik oefen met de lage zit onderin de beugels en een snelle trap in een lage versnelling. Het gaat niet echt hard (voel de 50km van zaterdag nog in m'n benen), maar het is wel heerlijk.  Na een kort tochtje van 18 km en 45 minuten gaat de fiets weer onder de tuinslang terwijl ik in de stromende regen sta. De rest van de dag zit ik weer op kantoor, maar m'n uurtje buitenlucht op de fiets heb ik gehad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten