maandag 30 maart 2009

Wilsveen woensdag

Het is woensdag 18 maart, mooi weer en ik heb in de middag een paar uurtjes de tijd voor een mooie tocht. Ik stop bij het intrigerende begraafplaatsje in Wilsveen, kijk wat rond en praat even met de beheerder. Tot mijn grote verbazing is de begraafplaats nog in gebruik ("We hebben zo'n zes begrafenissen per jaar") en is er zelfs een klein stukje nieuwbouw. Wat is het hier mooi en rustig!
Dan gaat de tocht verder, eerst richting Zoetermeer en dan via de weilanden naar Stompwijk. Nu is het écht bijna lente: de eerste lammetjes lopen al door de wei en ik fiets in m'n kort broek, heerlijk!

Ook onderweg laat de lente zich zien via voorzichtige knoppen die aan de bomen verschijnen.
Statistieken van de tocht ontbreken, maar ik heb een flink stuk gefietst tot vlak voor Alphen en dan via Zoeterwoude weer terug, in totaal zo'n 55 km met lekker weer en weinig wind. Dat smaakt naar meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten