maandag 30 maart 2009

Welkom bij Toerclub De Tol

Zondagochtend 29 maart: de eerste toertocht van de Leidschendamse fietsclub 'de Tol'. Als gast rijd ik mee en het bevalt me uitstekend: fietsen in het wiel van een ander is nu eenmaal altijd lekker. Tel daar bij op dat we een stop maken voor een goede capuccino, die voor me wordt voorgeschoten door webmaster Peter omdat ik m'n geld ben vergeten. Je begrijpt: ik heb een prima ochtend. 

We fietsen via de vogelplas en Duivenvoorde/de Horsten naar Wassenaar over bekende weggetjes. Dan blijken de heren toch een betere sluiproute te kennen dan ik. Zonder erg te hebben in het dorp rijden we over mooie rustige weggetjes tot onderaan de duinen. Daar nemen we de kale weg met tegenwind naar Katwijk en stoer probeer ik wat kopwerk te doen. In Katwijk duik ik echter al snel weer in de groep, wat is meefietsen achter een ander toch lekker!

In Noordwijk is het tijd voor een lekker 'bakkie' en een goed gesprek, waarna we in vliegende vaart met de wind in de rug weer naar huis toeren. Dit was een prima kennismaking, de volgende keer probeer ik er weer bij te zijn, als het met het voetbalprogramma van manlief is te matchen. 

Gefietst: 60 km, via vogelplas, Duivestein/de Horsten naar Wassenaar, via provinciale weg naar Katwijk en door de duinen naar Noordwijk voor een koffie. Na de koffie via de duinen terug naar Katwijk en Wassenaar. Via de mooie weggetjes terug naar de Horsten en vanaf daar rijd ik direct door naar huis. Windkracht 3-4 tegen op de heenweg, maar door het rijden in de groep daar weinig erg in gehad. Circa 8 graden en droog. In totaal zo'n 2 uur en 30 minuten gefietst. 

2 opmerkingen:

  1. Nou Ellen, je hebt de smaak eeeecht goed te pakken. Leuk hoor!! Zelfs JZC gedaan, heel goed. Ik ben nog herstellende van de meniscusoperatie en hoop snel weer echt te kunnen fietsen. groetjes Paul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ellen,

    Heb je Blog bekeken en ben onder de indruk van jouw foto's van het Zuid Hollandse landschap.
    Hoop dat we je binnenkort kunnen verwelkomen als Tol-lid.

    Groet,

    Pjotr

    BeantwoordenVerwijderen