woensdag 4 maart 2009

Zaterdag + zuidenwind = Delft

Omdat de wind tegen in de vorige tochten me minder goed beviel, kies ik er vandaag voor om tegen de wind in te vertrekken, langs de Vliet richting Delft. Voorbij Delft beland ik in een roeiwedstrijd. Supporters fietsen mee en roepen vanaf de overkant van het water volop aan moedigingen. 

Ten noorden van Delft duik ik de prachtige polder in, vol mooie fietspaden. Het is even opletten bij de hondenwedstrijd (jachthonden?) met een heuse 'wachtkamer' en heel veel mannen met groen-bruine jacks. Dan heb ik de weg weer voor mezelf. 

Op de foto's laat ik vaak het schilderachtige landschap zien, toch geniet ik ook van de rommel die er onderweg te zien is. Boerenerven vol machines, dekzeil en 'ouwe pruttel'. Niet alles hoeft voorzien te zijn van een hekje en randje, de vertrutting in Nederland is al erg genoeg, rommel ruig is ook OK. 

Datum: zaterdag 28 februari, 53 km gefietst, 2.08 minuten, 11 graden, windkracht 3, gemiddeld 25 km/huur. Vanuit Leidschendam langs de Vliet langs Voorburg en Rijswijk naar Delft. Via de Brasserskade over de snelweg, dan over het fietspad naar het noorden en weer onder de snelweg door. Dan via een stukje stad en het universiteitsterrein aan het noorden uit Delft en langs het water. Bij de Zwetheul over het water en dan terug richting Delft, vlak voor Delft naar links de polder in. Lekker een groot rondje en via de zuidrand van Kethel weer terug naar de Zweth. Vervolgens via Oude Leede naar Nootdorp en via Leidschenveen over de A4 en langs de Vliet via Voorburg weer naar huis. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten