zondag 15 maart 2009

Druk-druk-druk, dus even een kort rondje fietsen


De werkweek is razend druk en klanten vragen veel van me. Voor een ZZP-er is dat altijd mooi, want veel werk betekent ook een leuk inkomen (en geld voor mooie fietsspullen!). Helaas heb ik deze week vrijwel geen tijd om echt uitgebreid te rijden, dus moet ik het houden bij een snel rondje op en neer naar Voorschoten in de ochtend, zodat ik weer op tijd terug ben om voor m'n klanten aan de slag te gaan. 


Ik rijd vandaag vrijwel hetzelfde rondje als ik op m'n eerste zaterdagochtend in januari maakte, alleen fiets ik nu in tegengestelde richting. Bij de vogelplas bedenk ik me dat het een mooi moment is voor een 'benchmarkfoto', op precies dezelfde plek als de foto's van m'n eerste rit. De foto toont hoeveel beter het weer op deze ochtend in maart al is, vergeleken met het koude januari. Het is nog steeds koud en wolkerig, maar voorzichtig krijgt de zon wat warmte en de crocusjes langs de weg verraden de komst van de lente. Fietsen in korte broek? Dat kán toch niet lang meer duren? 

Woensdag 11 maart, 17 kilometer gefietst in 47 minuten. Vanuit huis naar de spoorbaan, langs de spoorbaan tot in Voorschoten, dan door het dorp naar de brug over de Vliet, om de haven heen en via het fietspad langs de Vliet terug naar Leidschendam. Ongeveer 10 graden, lichte wind kracht 3 van de zijkant. Benen zijn moe en hebben geen zin om hard te rijden, dus doe ik het rustig aan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten